Branding interieur DOSCO
Jaar
2023
Opdrachtgever
DOSCO
Opgeleverd
Visuals interieur
De missie van DOSCO is het ondersteunen van de krijgsmacht in haar taken, werk dat absoluut essentieel is. De grafische laag in het interieur laat die identiteit van DOSCO zien, én maakt de medewerkers en hun werk zichtbaar. Daarnaast dragen de ontwerpen bij aan een prettige werksfeer in de ruimtes.
Het Proces
Het beginpunt is informatie. Ook al is dit geen informatie ontwerp, maar gaat het over identiteit. Het proces verloopt op hoofdlijnen hetzelfde.
Stap 1 is de informatie in kaart brengen, die moet kloppen.
Stap 2 is de vraag scherpstellen. Wie zijn de stakeholders, wie de gebruikers?
Stap 3 is de vertaling naar een ontwerp en daar alles in samenbrengen.
De basis van de ontwerpen is een grid van blokken. Het patroon wat daardoor ontstaat staat voor de infrastructuur die DOSCO verzorgt voor defensie.
Brainstormen voor jouw idee?
Dat kan, stuur een mailtje!